Fryzjerzy a popyt i ceny

Fryzjerstwo jest często określane jako „odporne na recesję”, ponieważ jest to jeden z ostatnich zakupów, z których konsumenci rezygnują w trudnych czasach ekonomicznych. Ludzie będą nosić stare ubrania, ale trudno im oszczędzić na dobrej fryzurze.

Konsumenci mogą ograniczyć kwoty na fryzury, ale raczej nie przestaną odwiedzać salonu, mówi Kathryn Hawkins, konsultantka dla małych firm. „Ktoś, kto w przeszłości mylił się w kolorze włosów, może przejść na opcję zrób to sam, ale nadal chętnie przyjdzie fryzura, którą większość ludzi uważa za niezbędną usługę”. Rzeczywiście, fryzjerzy twierdzą, że większość klientów uważa swoje zabiegi za niezbędne, a nie luksusowe. „Kobieta nie pójdzie na randkę, jeśli będzie miała ciemne odrosty”

„Twoja linia włosów może się zmniejszać, ale nasze ceny nie są…

Rezerwa Federalna pracowała nad utrzymaniem niskiej inflacji w ciągu ostatniego roku, ale prezes Ben Bernanke – który prawdopodobnie nie potrzebuje wielu fryzur – nie wydaje się mieć szczęścia w branży salonów. Według amerykańskiego badania salonów opublikowanego przez American Salon Magazine, koszt męskiej fryzury i suszenia włosów skoczył w 2011 roku o 46%, do 42 USD. Krój damski wzrósł o 29%, do 56 USD. Dla porównania ceny konsumpcyjne w USA wzrosły ogółem tylko o 1, 9%. Co daje? Fryzjerzy wskazują również na rosnącą popularność dużych włosów – loków i fal – nad wyprostowanymi stylami. Podczas gdy ceny prostowania wzrosły tylko o 2% w ubiegłym roku, dodawanie objętości poprzez zabiegi skoczyło wzwyż.

„… chyba że mamy ochotę negocjować”

Niektórzy fryzjerzy reklamują wysoką cenę, aby wyglądali na drogich, o dużym popycie i zapotrzebowaniu, ale po przyciśnieciu ich będą pobierać niższą opłatę. Nawet styliści fryzur, którzy nie prowadzą energicznego biznesu, mogą zacząć reklamować się i pobierać wyższe ceny, aby nadrobić zaległości. Mówi, że jeśli chodzi o style, eksperci branżowi twierdzą, że konsumenci zazwyczaj uważają, że dostają lepsze cięcie od bardziej uznanego stylisty, gdy płacą więcej.

Zawsze negocjuj

Eksperci twierdzą, że istnieje dobry powód do negocjacji, zwłaszcza w salonie w sąsiedztwie. Te firmy chcą cię od nowa. Według niedawnej ankiety przeprowadzonej przez Atlantę, firmę zajmującą się bezpośrednią wysyłką, Welcomemat Services, salony fryzjerskie są trzecią najbardziej patronowaną lokalną firmą po restauracjach pizzerii i myjniach samochodowych. Niezależni fryzjerzy, którzy pobierają własne stawki, a następnie dają procent właścicielowi salonu. Mogą mieć większą elastyczność w udzielaniu rabatu niż fryzjerki, które pracują dla salonów z ustalonymi cenami.

Wniosek jednak jest taki że fryzjer to zawód który nie musi martwić się o swoją przyszłość bo dzisiaj niemal każdy chce mieć zadbane i ładne fryzury.

 

You may also like...