Gdy poziom żelaza w organizmie jest niski…

W Polsce coraz więcej osób okresowo lub w dłuższym przedziale czasowym, boryka się z problemem niskiego poziomu żelaza w organizmie. Wiele osób nawet nie zdaje sobie sprawy, że coś się dzieje w ich organizmie, bagatelizując pierwsze sygnały. Jak zatem rozpoznać, że poziom żelaza jest niski?

Niedobory żelaza w organizmie, a symptomy, na które należy zwrócić uwagę

W początkowej fazie, można nawet przeoczyć, że poziom żelaza w organizmie jest niski. Dlaczego? Otóż braki tego pierwiastka często są mylone z: długotrwałym zmęczeniem, przepracowaniem, zbyt stresującym czasem w życiu. Jeśli jednak zauważymy u siebie poniższe objawy, koniecznie skonsultujmy się z lekarzem oraz udajmy się na badania krwi.

• długotrwałe przemęczenie, osłabienie
• niespodziewane obniżenie wydolności organizmu
• zasinienia pod oczami
• zajady w kącikach ust
• bardzo blady koloryt skóry
• łamliwość paznokci
• wypadanie włosów lub widoczne osłabienie ich kondycji

Domowe sposoby na pokonanie anemii

Po stwierdzeniu przez lekarza-diagnostę, że borykamy się niedoborami żelaza w organizmie, a nawet anemią, koniecznie zadbajmy o naszą dietę. Najlepiej zaopatrzyć się w dużą ilość warzyw oraz owoców i tworzyć koktajle oraz soki. Ponadto twórzmy wielowarzywne zupy oraz sałatki. Najlepiej, gdy żelazo łączymy z dużą dawką witaminy C, wtedy wchłanianie jest jeszcze większe. Pamiętajmy także, że im mniej przetworzone jedzenie oraz warzywa, czy owoce, tym lepiej. Nawet obróbka termiczna może sprawić, że drogocenny pierwiastek nie występuje już w takim stężeniu.

Duże pokłady żelaza odnaleźć można w: burakach, boćwinie, bobie, natce pietruszki, szczawie i szpinaku, awokado. W owocach: wszystkie rodzaje porzeczki, poziomki, maliny.

Ponadto warto także stosować herbatki ziołowe, zwłaszcza pokrzywa na anemię sprawdza się doskonale! Można wykonać sok z zielonych, sezonowych liści, albo w okresie jesienno-zimowym stosować napar z suszu. Sprawdzi się każda wersja.

 

You may also like...